Педагогічна рада №2 “Про STREAM – освіту як інноваційний підхід до розвитку базових компетенцій дітей дошкільного віку”

Педагогічна рада №2 “Про STREAM – освіту як інноваційний підхід до розвитку базових компетенцій дітей дошкільного віку”
                                                                                                                          Не навчайте дітей так, як навчали вас, – вони                         народились в       інші часи…
           Стрімкі зміни  – одна з основних характеристик сучасного суспільства. Інтенсивне впровадження прогресивних технологій в усі сфери життя зумовило безупинне вдосконалювання людської діяльності. Різко зменшується час на втілення нових ідей, знань, технологій у життя. Зростає потреба в нових формах освіти, навчання, набутті навичок.
          Метою засідання педради є поглиблення знань про інноваційні технології навчання, а саме, STREAM-освіту, як технологію формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей дошкільників, обмін досвідом з їх використання, обґрунтування доцільності впровадження інновацій в освітній процес, аналіз готовності педагога до інноваційної діяльності.
Переваги STREAM-освіти:
          По-перше, за STREAM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Дошкільники вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.
          По-друге, STREAM-освіта – це творчий простір світогляду дитини, де вона не тільки реалізовує свої потреби, а й готується до дорослого життя у соціумі, роблячи усвідомлений вибір майбутньої професійної діяльності.
          По-третє, на відміну від класичної, в нашому розумінні, освіти, за STREAM,  дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, що склалися між вихованцем та педагогом, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність.
        По-четверте, за STREAM-технологією дозволяють не тільки вивчати теоретичний матеріал, але і закріплювати знання за допомогою можливостей практичного застосування різноманітних завдань, які можуть бути настільки цікаві, що їх трудність не викликатиме неприйняття у дітей.
      Епіграфом засідання педради  є такі слова відомої притчи про Майстра: «Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести до успіху – справжній Майстер…»
                                                                        Притча
   Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожний інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Що  більше старався кожен з них, то не зрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з’явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: «Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, і ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, у якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.
   Інструменти грали, стежачи за помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у єдине ціле.
   Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об’єднані однією метою й спрямовані єдиною волею в єдиному пориві…
            Таким Майстрами, шановні педагоги, є Ви, а інструментами – Ваші дошкільнята. Ми з Вами , хочемо того чи ні, є педагогами нового століття і всі будемо працювати, щоб освіта стала радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб дошкільне життя, в якому беруть участь діти, педагоги, батьки досягло гармонії. Хороші педагоги створюють хороших дітей, і в майбутньому, ми віремо, діти нашого садочку стануть справжніми людьми.