Мандруємо затишними куточками садочку
Створення безпечного і комфортного розвивального середовища у закладі дошкільної освіти
Розвивальне середовище закладу організоване так, аби спонукати дитину до виконання активних дій відповідно до її життєвого ритму, фізичних та психічних можливостей.
Для створення оптимального розвивального простору педагоги закладу підібрали різне обладнання (ігрове, навчальне, спортивне тощо), продумали його розміщення та визначили кількість. Врахували, що розвивальний простір створюється не для зручності педагога, а для того, щоб дитина могла вільно, відповідно до своїх смаків і настрою, обирати той чи інший осередок. Незаповнене і безбарвне предметно-ігрове середовище чинить на дітей негативний вплив, гальмує розвиток особистості, перенасичене – так само погано впливає на психіку малят. І тільки періодично поновлюване, варіативне, оптимально організоване предметно-ігрове середовище має розвивальний вплив, спонукає дитину до активної пізнавальної діяльності, позитивно впливає на її емоційну сферу, мобілізує процеси мислення.
Для кожного вікового періоду предметно-ігрове середовище особливе, тому педагоги чітко дотримувалися вимог, інтересів та уподобань дітей. При створенні середовища дотримувались однієї з основних умов – опора на особистісно орієнтовану модель взаємодії між педагогом і дітьми. Педагоги у своїй діяльності керувалися положенням: «Не поруч, не над, а разом».
У розвивальному просторі групових приміщень створено спеціальні осередки, а саме: вивчення правил безпеки, природознавчий, дитячого експериментування, ігрової діяльності, образотворчої діяльності, музичний, мовленнєвий, націонольний, розвивального навчання, спортивний, театральний, трудової діяльності, відпочинку та усамітнення для зняття психологічної напруги, самопізнання, співпраці з батьками.
Особливо ефективним стало у використанні модульне предметно-ігрове обладнання, а саме ігрові модулі: «Лікарня», «Перукарня», «Бібліотека», «Магазин», та ін. Заслуговують на особливу увагу ігрові осередки у групах «Суничка», «Ромашка», «Калинонька», «Посмішка».
Територія дошкільного закладу також є складовою розвивального простору. На території облаштовані такі тематичні зони: екологічну (сад, город), де діти знайомляться з різними видами сільськогосподарської праці; архітектурно-ландшафтну; спортивно-ігрову; ігрову для моторних, дидактичних, конструктивних, сюжетно-рольових ігор. Створена зелена зона з газонами, квітники, штучне озеро, куточок лісу, ділянка лікарських трав. Територія закладу доглянута, пофарбовано ігрове та спортивне обладнання. Виготовлено нове обладнання та встановлено на ігрових та спортивному майданчиках, а саме, будиночки, машини, човник, ігрові рахівниці, дослідницька зона для ігор з піском та водою, столики, лави, міні-скеледром, місток для перелізання. Висаджені квіти, облаштовані квітники та газони.