Важливо, щоб заняття вдома були схожі не на уроки, а на гру. Придумуйте різні історії, щоб захопити дитину. Якщо проводити заняття у вигляді ігор, то малюк буде більш охоче вчитися правильно говорити, що, безумовно, допоможе досягти великих результатів в короткі терміни.
Ні в якому разі не зліться, якщо у дитини щось не виходить! Виправити вимову непросто, не можна за одне заняття навчити малюка вимовляти чітко і ясно всі звуки, а також використовувати складні слова. У будь-якому занятті важливу роль відіграє час. Помилки – це невід’ємна частина процесу навчання.
Будьте терплячі, хваліть дитину навіть за найменші успіхи, підтримуйте, якщо щось не виходить. Якщо зриватися і лаяти малюка, то краще говорити він не буде, а лише замкнеться в собі, що може погіршити мовні проблеми.
Заняття повинні бути регулярними. Краще вправлятися по 5 хвилин в день, ніж раз на тиждень 1,5 години. На самому початку можна починати заняття з 3-5 хвилин в день, поступово збільшуючи їх до 15-20 хвилин два рази на день.
Артикуляційна гімнастика.
Артикуляційні вправи грають величезну роль. Вони сприяють розвитку мовного апарату, завдяки чому діти вчаться керувати ним і впораються з вимовою навіть складних звуків.
Робити гімнастику потрібно щодня, 1-2 рази на день по 3-5 хвилин. Всі вправи повинні виконуватися без напруги (дитина сидить спокійно, плечі не піднімаються). Кожну вправу слід виконувати по п’ять разів, кожен підхід не довше 5 секунд (під рахунок, який веде дорослий). У день додавати по одній новій вправі, а при скруті виконання вправи потрібно повернутися до більш простої.
Базовий комплекс артикуляційних вправ:
«Парканчик» – утримування губ в усмішці, передні верхні і нижні зуби без одягу.
«Трубочка» – витягування губ вперед трубочкою (зуби зімкнуті).
«Парканчик-трубочка» – чергування положення губ в усмішці і трубочкою.
«Лопатка» – утримування широкого мови на нижній губі в спокійному, розслабленому стані.
«Голка» – утримування вузького мови між резами.
«Лопатка-голка» – чергування відповідних вправ.
«Шлагбаум» – піднімання мови за верхні зуби (рот відкритий, але не дуже широко).
«Гойдалки» – чергування рухів мови вгору і вниз з утримуванням протягом п’яти секунд в кожній позиції.
Млинець »- утримування язика за нижніми зубами в спокійному, розслабленому стані.
«Потягушки» – висунути язик і тягнутися їм до носа, до підборіддя, до правого куточка рота і до лівого.