Базовий компонент дошкільної освіти 2021р.

«Дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти – стартовою платформою особистісного розвитку дитини. Затверджений стандарт забезпечить підвищення якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами:

  • особистість дитини;
  • дитина в сенсорно-пізнавальному просторі;
  • дитина в природному довкіллі;
  • гра дитини;
  • дитина в соціумі;
  • мовлення дитини;
  • дитина у світі мистецтва.

Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі.

Державний стандарт дошкільної освіти це взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти,  напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат – компетентність дитини старшого дошкільного віку, а також умови, за яких ці компетентності можуть бути досягнуті.

Оновлений документ заснований на компетентнісному підході, як і Державний стандарт початкової освіти.

Ключові компетентності Базового компонента дошкільної освіти продовжуються в Держстандарті початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями, а «Дитина у світі мистецтва» – мистецькою та технологічною.

Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, критично мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми та співпрацювати в колективі.

Базовий компонент дошкільної освіти – це ще один крок для забезпечення рівного доступу до якісного дошкілля в Україні.

Цифрове видавництво MCFR пошиює інфрмацію про Базовий компнент дошкільної освіти у новій редакції 

Створено електронну книжку «Базовий компонент дошкільної освіти. Нова редакція та поради для організації освітнього процесу» в е-журналі «Практика управління дошкільним закладом».

У е-книжці Базовий компонент дошкільної освіти подано у зручному інтерактивному форматі, у вільному доступі. За безплатним демодоступом доступні всі публікації з порадами практиків та науковців.

Публікації в журналі «Вихователь-методист дошкільного закладу» № 2 2021 р.:

Публікація в журналі «Практика управління дошкільним закладом» № 1 2021 р.: «Нова редакція Базового компонента дошкільної освіти: вивчаємо за п’ять хвилин»


Про оновлений Базовий компонент дошкільної освіти — у журналі «Дошкільне виховання»

Всеукраїнський науково-методичний журнал для педагогів і батьків «Дошкільне виховання»започаткував серію тематичних випусків, присвячених вивченню всіх освітніх напрямів оновленого Базового компонента дошкільної освіти. Щономера — роз’яснення розробників документа і практичні матеріали для впровадження новацій в освітній процес ЗДО.

Публікації у відкритому доступі: