Економічна освіта як складова освіти сталого розвитку

Формування економічної компетентності  та первинного економічного досвіду дітей починається з формування елементарних уявлень з економічної сфери життя, що  здійснюється під час організованих занять, спостережень, трудової діяльності, дидактичних, сюжетно-рольових, рухливих ігор. Процес формування економічного досвіду дошкільнят відбувається за двома напрямами: дитина засвоює досвід попередніх поколінь у вигляді сталих економічних законів та понять та у різних видах діяльності , що є результатом її власної економічно доцільної поведінки. Це може бути спостереження за економічними процесами, виконання соціально – економічних ролей, участь у налагодженні найпростіших економічних взаємозв’язків між різними людьми (обмін, продаж, купівля).

Пріоритетне завдання, над яким працював педагогічний колектив це формування основ економічної освіти дошкільників як складової  освіти сталого розвитку особистості через гру, як провідний вид діяльності дитини. Для вирішення завдання були проведені: 

  • консультація “Педагогіка емпауерменту – нова модель організації освітньої діяльності”;
  • семінар-практикум з елементами тренінгу “Формування економічної досвідченості засобами гри”;
  • колективний перегляд інтегрованого заняття з дітьми групи компенсуючого типу “Афлатунчик завітав до малят”. (вихователь Литвиненко С.Д.)

На виконання річного плану роботи ЗДО була проведена педрада на тему: “Економічне виховання дошкільнят шляхом використання освіти для сталого розвитку”. На педраді були розглянуті такі питання:

  1. Впровадження ідеї освіти для сталого розвитку в освітній процес закладу дошкільної освіти;
  2. Психологічні аспекти економічної стабільності;
  3. Стан роботи з економічного виховання дошкільників у закладі;
  4. Ігрове оснащення з економічного виховання

Педагоги підвели підсумки своєї роботи з економічного виховання дошкільників, презентували дидактичні матеріали.

У своїй роботі педагоги взаємодіяли з батьками, проводили просвітницьку роботу з питань економічної освіти дошкільників та активно їх залучали до процесу формування економічних знань дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї.

Педагоги закладу освіти вважають пріоритетним завданням формування основ економічної освіти дітей з дошкілля адже набуття та збагачення первинного економічного досвіду не лише забезпечить дошкільникам опанування елементарними економічними знаннями, готовність до адекватних ситуацій дій, формування базових якостей, але й стане підґрунтям для подальшого самостійного збагачення власного економічного досвіду.

Інтегрованого заняття з дітьми групи компенсуючого типу “Афлатунчик завітав до малят”. (вихователь Литвиненко С.Д.)

Семінар-практикум з елементами тренінгу “Формування економічної досвідченості засобами гри”

Педрада “Економічне виховання дошкільнят шляхом використання освіти для сталого розвитку”